Selecteer een pagina

Een mooie Instagram feed; hoe maak je het zelf?

Sommige Instagram accounts lijken het helemaal voor elkaar te hebben. Je komt op het account en alle beelden sluiten op elkaar aan. Hoe maken zij zo’n aantrekkelijke en samenhangende feed en (niet heel onbelangrijk) hoe krijg jij het zelf voor elkaar? Wij geven je een aantal tips om van jouw Instagramfeed een goed verzorgd en overzichtelijk geheel te maken.

Beeldmerk

Door je logo of merknaam altijd op dezelfde manier en op een vaste plek in je beeld te zetten creëer je al herkenning voor jouw volgers. Zij zien gelijk dat het bericht van jou afkomt. Let er wel op dat het beeldmerk ook echt op precies dezelfde plek staat, het zijn kleine details die er toch voor zorgen dat je feed er rommeliger uit ziet.

 

Kaders en lijnen

Een ander makkelijk herkenningspunt zijn kaders om je beelden of lijnen die telkens weer terugkomen. Ook dit helpt je feed tot één geheel te maken. Hier kun je ook makkelijk in spelen. Wissel bijvoorbeeld af tussen de positionering of kleuren. Ook kun je lijnen door laten lopen van de één op de andere post, denk er dan wel aan dat zodra je een nieuwe post plaatst, je feed verschuift en je lijnen onderbroken kunnen worden.

 

Beeld en tekst

Deel je regelmatig teksten met je volgers? Dan kun je dit goed afwisselen met beeld. Plaats bijvoorbeeld om en om een tekstuele post en foto/video. Of Plaats één tekstuele post en twee foto’s/video’s. Houd ook hierbij rekening met de verschuiving van je feed, deze bestaat namelijk uit een rij van drie posts.

 

Kleur of zwart/wit

Maak je alleen maar gebruik van beeld? Kies er dan bijvoorbeeld voor om af te wisselen tussen kleurenfilters of zwart/wit beelden, mits dit ook aansluit bij jouw huisstijl.

 

Belangrijk om te onthouden

Herhaling is key voor een samenhangende feed. Hiermee maak je niet alleen je posts herkenbaar, je creëert er ook een eigen stijl mee en het ziet er verzorgd uit. Je volgers zien dat je tijd en aandacht aan je berichten besteed en dat waarderen zij. Dit soort herkenning helpt je natuurlijk ook met het bereiken van je doelgroep. Aantrekkelijke posts doen het nu eenmaal beter.

 

Tot slot

Je kan hier zo ver mee gaan als je zelf wilt. Laat bijvoorbeeld elk beeld perfect op elkaar aansluiten, of zorg voor consistentie door hetzelfde kleurenthema terug te laten komen.

 

Klinkt het als te veel werk?

Heb je zelf niet de tijd of de middelen om jouw feed op orde te krijgen? Wij maken Canva-templates die jij telkens weer kunt vullen met je eigen beeld. Of besteed je social media helemaal aan ons uit, dan zorgen wij dat jouw (bedrijfs)profiel helemaal aansluit bij jouw branding én er ook nog eens superaantrekkelijk uit ziet.

Alle termen op een rijtje

Alle termen op een rijtje

Vakjargon op social media Zie jij door alle bomen het bos nog? LOL, TBT, clickbait, de termen van social media worden steeds gekker, maar ook steeds populairder. Je kan er bijna niet meer omheen. Maar wat betekent het nu allemaal? Engelse oorsprong Misschien is het je...

Hoe bereik je jouw doelgroep?

Hoe bereik je jouw doelgroep?

Help, welk platform? Socialmediakanalen Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, TikTok: de socialmediakanalen vliegen ons om de oren. Je wilt online zichtbaar zijn en je doelgroep bereiken. Maar hoe, waar en waarom? De top 5 van social media in Nederland: 1....

Altijd overal bereikbaar?

Altijd overal bereikbaar?

Aan of uit? 24/7 maatschappij We leven tegenwoordig in een 24/7 maatschappij. Kleding en koffie bestellen voor 0.00 uur? De volgende ochtend staat de bezorger al aan de deur. Een ramp aan de andere kant van de wereld? Binnen een paar minuten staat het uitgebreid op...

Chat openen
Heb je een vraag?
Hi! Heb je een vraag aan ons?