Selecteer een pagina

Instagram is hot. De doelgroep wordt steeds breder qua leeftijd en interesse. Daarom is het ook een belangrijk verkoopkanaal voor jouw dienst of product. We zetten voor je op een rijtje waar jij in 2022 niet meer zonder kan in je strategie:⁠Werk met een contentplanning. Dit is de basis, hierdoor blijf je consequent en relevant. Met een planning voorkom je weken van radiostilte en houd je afwisseling in je boodschap, omdat het voor jou overzichtelijk blijft. ⁠

1. Een link toevoegen in Stories. Sinds een paar maanden is dit mogelijk voor alle gebruikers, je hebt dus geen 10.000 volgers meer nodig. Promoten maar, die website of webshop!⁠

2. Ga in gesprek met je volgers. Interactie is belangrijker dan likes. Stel en beantwoord vragen en reageer op andere profielen. Laat jezelf en daarmee ook jouw bedrijf zien. Ben hierbij wel altijd oprecht en relevant en houd niet overal je verkooppraatje.⁠

3. Ga in 2022 echt voor video. Veel mensen vinden het lastig zichzelf zo te laten zien, maar het gebruik van IGTV en Reels wordt enorm gewaardeerd door Insta en geeft ook een boost aan je andere berichten. ⁠

4. Zet je Stories in! Een hele makkelijke manier om dagelijks leuke content te delen. Neem volgers mee in je dag, deel een leuk nieuwtje of tip en laat jezelf zien in de Stories. En vergeet je hashtags niet, hiermee ben je ook zichtbaar voor niet-volgers. ⁠

5. Instagram Shopping. Verkoop je producten? Richt je winkel op Insta in. Zo kun je in posts en stories producten en een link naar je webshop toevoegen. Met 1 klik maak je het makkelijker voor jouw (nieuwe) klanten.⁠

Zijn deze tips al onderdeel van jouw strategie?