Selecteer een pagina

Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, TikTok: de socialmediakanalen vliegen ons om de oren. Je wilt online zichtbaar zijn en je doelgroep bereiken. Maar hoe, waar en waarom?

De top 5 van social media in Nederland:

1. Facebook

Dit is echt nog hét populairste platform van NL met 10,4 miljoen gebruikers en daarmee al tijden erg stabiel. Blijf hierop zichtbaar, ook zakelijk geïnteresseerden Facebooken in hun privétijd.

2. YouTube

Vooral consumenten weten de weg naar YouTube te vinden, bedrijven doen hier vaak nog te weinig mee. Upload goede video’s, gebruik relevante hashtags en boost daarmee je SEO.

3. Instagram

Facebook is stabiel, maar Insta is booming. Qua populariteit staat dit platform op de 1e plek. Onmisbaar om je bedrijf te presenteren en nieuwe klanten aan te trekken, voor bijna alle doelgroepen.

4. LinkedIn

Hier laat je zien wat jij als bedrijf doet en deel je jouw kennis en toegevoegde waarde. Een persoonlijk tintje is prima, maar deel hier niet je hele privéleven. Wat bijvoorbeeld op Insta wel weer goed kan werken. Via LinkedIn bereik je B2B, maar zeker ook B2C.

5. Pinterest

Visuele content + inspiratie opdoen = Pinterest. Voor keukens en bruiloften, maar ook voor socialmediatips en mindfulness en alles daartussen. Zoek jij zelf ook niet vaak iets via dit platform?

Jouw top 5 om zakelijk in te zetten kan er heel anders uitzien, waarschijnlijk heb je zelfs een top 3. Misschien heb je wel een hele jonge doelgroep en mag TikTok daarom niet ontbreken. Of doe jij niets met video (echt niet?), dan heb je helemaal niets aan YouTube. Bepaal waar jij jouw doelgroep het beste bereikt en zet op die platformen maximaal in. En link nooit, maar dan ook echt nooit (zeiden we al nooit?) berichten op alle platformen 1-op-1 door om maar overal zichtbaar te zijn.

Hulp nodig bij het bepalen van je social strategie? Wij kijken graag met je mee!